Personalitate, organizare, comunicare, dezvoltarea relatiilor si mediul comercial
Dezvoltarea propriei personalitati
Este ceea ce as numi “sistemul de operare” al vanzatorului modern. Trasaturile personalitatii vanzatorului sunt, intr-adevar, la fel de importante precum sistemul de operare al computerului: acestea controleaza si afecteaza toti ceilalti parametri ai persoanei dumneavoastra in acelasi mod in care o face sistemul de operare al computerului dumneavoastra: daca acesta nu este instalat in mod corect, cu siguranta, niciunul din programele dumneavoastra nu va functiona, indiferent de orice alti factori.
Parametrii de baza ai personalitatii sunt:
- o atitudine pozitiva;
- creativitatea;
- stima de sine (pe acelasi plan, responsabilitatea, integritatea, onestitatea, etc.).
Cunoasterea si dezvoltarea laturii pozitive a parametrilor de baza ai personalizatii dumneavoastra ar trebui sa fie o preocupare constanta pe tot parcursul vietii dumneavoastra.
Organizarea personala si profesionala
Aceasta este aplicata planificarii si gestionarii propriei existente, dar si fiecareia dintre actiunile intreprinse de dumneavoastra.
Cele mai importante dintre acestea sunt:
- stabilirea obiectivelor;
- gestionarea timpului;
- gestionarea „teritoriului de vanatoare” (functia).
Acestea reprezinta sita prin care sunt filtrate toate actiunile dumneavoastra. Mitul agentului de vanzari dezordonat si dezorganizat este depasit si desuet in zilele noastre. In prezent, persoanele aflate in varful piramidei socio-profesionale sunt cele concentrate asupra propriilor sarcini, pregatite in mod corespunzator pentru infruntari si bine organizate pentru a-si atinge scopuri bine stabilite.
Arta de a comunica si de a convinge
Cea de-a treia pi