Scris de M. Hoster - Dacă vă gândiţi că veţi circula în scurt timp pe autostradă, de la intrarea în ţară din Ungaria şi veţi merge cel puţin până la Sibiu, vă faceţi iluzii. Contestaţiile, speciale sau mai puţin speciale, distrug până şi speranţa şoferilor. Deocamdată autostrada A1 este la nivelul „unu câte unu”. Adică un tronson deschis, altul închis şi tot aşa. Bucăţi de autostradă care majoritatea nu sunt legate şi care de multe ori duc de niciunde până nicăieri.
Ungurii vin peste noi cu autostrada lor şi în curând ne vom trezi cu ei la graniţă. La capătul de la Mako sunt semne clare că se munceşte. Ruşinea ne va prinde din nou, românii nu au fost capabili să termine două tronsoane de autostradă care să lege Nădlacul de Arad. Pe lotul 1 al acestei autostrăzi, un investitor român (Romstrade) a luat banii, s-a făcut că lucrează şi a cumpărat avioane pentru o altă firmă din grup. Deci, contract reziliat. Sunt 22 de kilometri şi un procent asemănător este nivelul la care s-a ajuns până când patronul firmei constructoare a intrat la puşcărie şi totul s-a oprit. CNADNR a reuşit să găsească un constructor nou, asocierea Astaldi – Max Bogl, dar, normal, cineva a contestat procedura. Deci, deocamdată nimic clar.
La lotul 2 a dat ghinionul peste noi. Probleme sunt şi pe la vestici. Mai precis, austriecii de la Alpine, cei care făceau lucrările, au intrat în faliment şi autorităţile în domeniu au reziliat repede contractul. Constructorul mai avea de dat cu bidineaua pe jos la marcaje, de pus parapeţi şi ceva asfalt la şosea, vorbim de aproape 85% din lucrări finalizate. Statul a reuşit să facă documentaţia pentru atribuirea contractului unui nou… finalizator şi acum se chinuie să lanseze licitaţia. Pe Arad – Timişoara se circula atunci când nu se atinsese nici pe departe acest nivel de finalizare a lucrărilor.
Pentru noi, timişenii, vestea bună este că benefic