Garanti Bank a ajuns luna aceasta la peste 82.000 de utilizatori de internet banking. De asemenea, numarul total de tranzactii online a crescut cu peste 35% in primele 9 luni din 2013 fata de perioada similara a anului trecut, ajungand la 670.000.
Oficialii bancii spun ca tendintele arata ca in viitor utilizatorii de internet banking isi vor conecta profilul de social media la conturile bancare.
Peste 80% din clientii Garanti Online sunt utilizatori persoane fizice, in timp ce restul de 20% fac parte din segmentele Corporate si IMM.
„In medie, utilizarea serviciilor de internet banking a crescut, comparativ cu anul trecut, dar ramane scazuta, raportat la alte tari europene. In Romania, unele persoane sunt inca reticente in a folosi serviciul de internet banking, invocand nevoia de interactiune umana sau temeri legate de siguranta tranzactiilor”, spune Fatih Arpas, director Canale Alternative de Distributie & IT in cadrul Garanti Bank.
Cele mai frecvente operatiuni efectuate prin internet banking sunt: transferul de bani, plata facturilor si reincarcarea cartelelor telefonice, schimbul valutar, tranzactiile cu cardul de credit si deschiderea de depozite.
„Pe masura ce tehnologia evolueaza, iar stilul de viata urban ne face sa cautam in permanenta solutii pentru a economisi timp, ponderea tranzactiilor bancare si a comertului ce se desfasoara in mediul online va creste. Vom observa din ce in ce mai multe website-uri de e-commerce, iar telefoanele mobile si tabletele vor fi din ce in ce mai raspandite”, a declarat Fatih Arpas.
“Odata cu cresterea utilizarii retelelor de socializare, in viitor bancile vor ajunge sa conecteze profilele utilizatorilor cu cele bancare. Managementul relatiilor cu clientii prin intermediul retelelor de socializare va deveni un subiect extrem de interesant in lumea bancar