Primăria Capitalei, prin Administraţia Străzilor, a încheiat, în 2011, o serie de contracte pentru întreţinerea şi reabilitarea a 204 străzi, în valoare de 1,7 miliarde de lei. Contractele semnate pe patru ani au fost luate de un consorţiu de firme condus de Tehnologica Radion, tariful pe kilometru fiind de zeci de ori mai mare decât preţul pieţei.
Primăria Capitalei plăteşte lucrările de întreţinere ale drumurilor de zeci de ori mai scump decât preţul pieţei, după cum susţine Nicuşor Dan, preşedintele Asociaţiei „Salvaţi Bucureştiul“. Acesta susţine că, municipalitatea, prin Administraţia Străzilor, condusă de Alina Roman, ar plăti sume mult mai mari faţă de costurile actualei pieţe.
Primăria Municipiului Bucureşti anunţa în anul 2010 că va organiza o licitaţie pentru atribuirea de acorduri-cadru de servicii de întreţinere şi administrare a străzilor din Capitală. În urma licitaţiei, 11 asocieri de firme au pus mâna pe 1,7 miliarde de lei (aproximativ 430 de milioane de euro), bani publici puşi la bătaie de municipalitate prin Administraţia Străzilor Bucureşti. În mare parte, companiile câştigătoare sunt abonate la fondurile Primăriei Capitalei. Este vorba despre Tehnologica Radion, Euro Construct Trading 98, Straco Grup, Delta Antrepriza de Construcţii şi Montaj 93 (Delta A.C.M. 93), Pro Cons XXI, RCV Global Group, Swietelsky Construcţii Feroviare, Strabag, Eurovia-Construct Internaţional, Global Service Proiect şi Drum Concept.
Calculul pe bani publici dă cu virgulă
Preşedintele Asociaţiei Salvaţi Bucureştiul, Nicuşor Dan, a făcut un calcul pe baza valorilor celor şase pachete deţinute de firmele care au câştigat licitaţia în urmă cu doi ani. De aici, spune el, rezultă că Primăria Capitalei plăteşte întreţinerea drumurilor de 15 până la 48 de ori mai mult decât preţul actual al pieţei.
Socoteala lui Nicuşor Dan porneşte de la v