Orange şi operatorul de sateliţi SES plănuiesc să "exporte" şi în alte ţări modelul serviciului de televiziune prin satelit Orange TV, care a fost lansat în luna iunie în România.
Norbert Hölzle, Senior Vice President Comercial Europe al SES, a declarat, citat de Mediafax, că lansarea platformei Direct-to-Home (DTH) Orange TV în România a fost un model "de succes", care va fi implementat şi pe alte pieţe.
Hölzle a refuzat să precizeze care sunt ţările în care Orange şi SES plănuiesc să lanseze un serviciu de televiziune prin satelit similar Orange TV din România.
Totuşi, Hölzle a precizat că, după încheierea târgului IBC, urmează să aibă o întâlnire cu conducerea Orange România pentru a discuta despre parteneriatul celor două companii în domeniul televiziunii prin satelit, precum şi despre numărul de abonaţi pe care platforma Orange TV i-a atras în România, în cele patru luni de la lansare.
Pe de altă parte, într-o conferinţă de presă organizată la târgul IBC, Ferdinand Kayser, Chief Commercial Officer al SES - companie ce operează 53 de sateliţi la nivel internaţional -, a declarat că piaţa de televiziune din România este foarte competitivă: "Penetrarea serviciilor de televiziune pay TV (cu plată, n.r.) este de 85% în România".
Ferdinand Kayser a subliniat interesul SES de a susţine procesul de tranziţie la televiziunea digitală din România.
"Strategia noastră în România este să ne concentrăm pe DTH şi să susţinem Orange în dezvoltarea activităţilor de televiziune pay TV (serviciul Orange TV, n.r.). De asemenea, noi credem că acest lucru va avea un impact puternic în contextul tranziţiei de la televiziunea analogică terestră la televiziunea digitală terestră", a mai spus Ferdinand Kayser.
Potrivit oficialilor SES, autorităţile române ar trebui să nu piardă din vedere că sateliţii reprezintă cea mai bună alternativă şi,