Potrivit informaţiilor oferite de Inspectoratul Şcolar Judeţean, 229 de posturi au rămas neocupate în învăţământ. Zona cu cea mai mari probleme în acest sens este cea de câmpie, iar printre materiile unde nu s-au înghesuit profesorii se numără matematica sau limbile străine de nivel liceal.
În prima zi de şcoală 229 de posturi au rămas neocupate anunţă Inspectoratul Şcolar Judeţean, care nu îşi face mari griji, pentru că asemenea probleme au existat şi anii trecuţi şi s-au rezolvat repede.
Au rămas vacante 93 de catedre complete şi 136 incomplete. Cea mai deficitară din acest punct de vedere este zona de câmpie, iar printre materiile unde încă se caută dascăli se numără matematica sau limbile străine de nivel liceal.
Potrivit reprezentanţilor Inspectoratului Şcolar nu se pune problema ca posturile să fie ocupate de necalificaţi, apelându-se pentru catedrele incomplete la oameni care sunt deja în sistem, iar la cele complete la pensionari. Anul precedent, din numărul total de profesori încadraţi în Bistriţa-Năsăud, doar 1,6% au fost necalificaţi.
Inspectorul Şcolar General Camelia Tabără a precizat, în cadrul unei conferinţe de presă, că această situaţie este cauzată tocmai de ideea de navetă, mulţi profesori nefiind dispuşi să bată zilnic zeci de kilometri pentru a ajunge la locul de muncă. Aceasta a mai spus că în cazul localităţilor care sunt mai aproape de oraşele din alte judeţe se va face apel la profesori de acolo, distanţa fiind mai scurtă.
Posturile care au rămas neocupate, fie că este vorba despre catedre complete fie incomplete, vor fi scoase la concurs de către unităţile de învăţământ unde sunt înregistrate.
Vă mai recomandăm:
REZULTATE TITULARIZARE 2013 Profesori de nota 2 şi 3 cu peste 10 ani de experienţă
Bistriţa-Năsăud, pe lista judeţelor und