Garanti Bank a ajuns luna aceasta la peste 82.000 de utilizatori de internet banking. Astfel, serviciu Garanti Online, lansat în urmă cu şase ani, şi-a mărit constant numărul de utilizatori, înregistrând o creştere în medie de 10-20% în ultimii doi ani. Peste 80% din clienţii Garanti Online sunt utilizatori persoane fizice, în timp ce restul de 20% fac parte din segmentele Corporate şi IMM. Numărul total de tranzacţii efectuate a crescut, de asemenea, cu peste 35% în comparaţie cu aceeaşi perioadă a anului trecut (ianuarie - septembrie), ajungând la 670.000, ceea ce indică o tendinţă de creştere a utilizării serviciilor de online banking. "În medie, utilizarea serviciilor de internet banking a crescut, comparativ cu anul trecut, dar rămâne scăzută, raportat la alte ţări europene. În România, unele persoane sunt încă reticente în a folosi serviciul de internet banking, invocând nevoia de interacţiune umană sau temeri legate de siguranţa tranzacţiilor. Din 2007, când am lansat platforma noastră de internet banking, nu ne-am confruntat cu nicio încercare de fraudă şi nicio ameninţare a securităţii. Pentru a asigura nivelul maxim de siguranţă pentru clienţii săi, Garanti Bank investeşte continuu în cele mai noi şi mai performante tehnologii", a declarat Fatih Arpas, director Canale Alternative de Distribuţie & IT în cadrul Garanti Bank.
Cele mai frecvente operaţiuni efectuate prin internet banking sunt: transferul de bani, plata facturilor şi reîncărcarea cartelelor telefonice, schimbul valutar, tranzacţiile cu cardul de credit şi deschiderea de depozite.
"Pe măsură ce tehnologia evoluează, iar stilul de viaţă urban ne face să căutam în permanenţă soluţii pentru a economisi timp, ponderea tranzacţiilor bancare şi a comerţului ce se desfăşoară în mediul online va creşte. Vom observa din ce în ce mai multe website-uri de e-commerce, iar telefoanele mobile ş