Iniţiativele privind împărţirea într-un grup a unei proprietăţi fac ca unele elemente de lux să devină tot mai accesibile
Acest concept nou de a împărţi cu mai multă lume iahturile sau avioanele private este din ce în ce mai des întâlnit
Flyvictor şi Monocle sunt două companii care ajută consumatorii să pună în practică acest concept
Nimic nu arată mai mult că ai o viaţă şi o carieră de succes decât un iaht luxos sau un avion privat.
Aceste “jucării” extravagante ale oamenilor bogaţi şi faimoşi sunt, probabil, un simbol final al statutului social, bun pentru afaceri şi un impuls reconfortant pentru ego-ul acestora.
Singura problemă a deţinerii unuia dintre aceste elemente elegante este faptul că necesită un hangar şi mentenanţă atunci când nu sunt folosite - lucru care implică investiţia unei sume importante de bani.
Un număr tot mai mare de oameni îşi unesc resursele pentru a cumpăra şi apoi împărţi între ei produse de lux grandioase, cum ar fi iahturile şi avioanele private prin iniţiative de proprietate fracţionată.
"Este minunat să aduci la un loc clienţi şi contacte de afaceri pe o barcă deoarece barca este un loc mult mai mic... mai intim", a declarat proprietarul unui iaht, Dino Ballestra, potrivit CNN.
Ballestra a avut iniţial iahtul în proprietate personală, dar recent a vândut o participaţie de 75% la alţi investitori, păstrând restul de 25% pentru el.
Modelele de proprietate fracţionată, cum ar fi cel utilizat de Ballestra, merg pe principiul de bază că pentru lucrurile pe care nu le foloseşti tot timpul e mult mai bine ca cheltuielile pentru întreţinerea lor să fie divizate.
Conceptul a fost introdus pentru prima dată în domeniul călătoriilor de lux în 1980 de către firme, cum ar fi NetJets, care au adus împreună cumpărătorilor şansa să cumpere avioane private folosind un model de tip, a