Autostrada Vestului la început de septembrie arată tot neterminată, dar se lucrează. Dacă de la Remetea până la Şanoviţa e o ruptură care face complicată şi urcarea pe autostradă de la Şanoviţa până la Traian Vuia, mai încolo, spre Ardeal, se lucrează. Pe lotul de autostradă Orăştie-Sebeş, parte a Autostrăzii de Vest, A1, în lungime de 24,1 kilometri, constructorul Strabag a avansat foarte mult, porţiuni întregi care în trecut au fost încă în săpătură s-au racordat de poduri, sunt complet terminate.
Pe porţiunea kilometrul 2 până la kilometrul 8 autostrada este în mare parte finalizată, cu asfalt de uzură, marcaje şi glisiere finalizate. În momentul de faţă constructorul se concentrează pe pozarea asfaltului de uzură, montare glisiere şi marcaje pe carosabil, iar în ceea ce priveşte nodul rutier Vest, de la kilometrul 24 plus 065 Vinţu de Jos-Sebeş, acesta este finalizat, circulaţia auto urmează traseul pe pasjaul denivelat finalizat. De asemenea, sunt finalizate un sens giratoriu în direcţia Deva şi o intersecţie în T în direcţia Sebeş.
Cablurile prea jos şi un hambar în cale
Pe o porţiune de circa o sută de metri, în apropiere de nodul Sebeş, la kilometrul 23 plus 550, autostrada este încă la fază de săpătură, linia de înaltă tensiune care supratraversează autostrada trebuie ridicată. În momentul de faţă nu se poate lucra din cauza gabaritului mic existent – din cauza cablurilor care sunt prea jos. Un obstacol pe autostradă este existenţa unui hambar, undeva în zona kilometrului 20-21, care, de asemenea, necesită lucrări de consolidare sau demolare. „Având în vedere că nodul rutier de la Orăştie este în funcţiune din luna iulie, constructorul declară neoficial că va termina în perioada imediat următoare acest lot, cu rezolvarea celor două puncte menţionate mai sus. Astfel că Autostrada Vestului, porţiunea din Ardeal, va avea o lungime continuă d