Nava Costa Concordia a fost scoasa din apa in cadrul celei mai ample operatiuni de acest gen din istorie. Vasul, care cantareste 114.000 de tone, a fost asezat din nou in pozitie verticala dupa aproximativ 19 ore de la debutul operatiunii.
600 de milioane de euro, 18.000 de tone de ciment si 500 de ingineri au fost resursele implicate in acest proiect gigant de scoatere a vasului din apa.
Operatiunea de salvare a inceput luni la ora 9 dimineata si s-a incheiat, marti, in jurul orei 4 dimineata. "Operatiunea a decurs conform planului si nu a aparut niciun pericol pentru mediu", a declarat Franco Porcellacchia, manager de proiect la firma de care apartinea vasul. Anterior demararii operatiunii, existau temeri cum ca o eventuala rupere a vaporului ar reprezenta un pericol pentru mediu. Ecologistii s-au temut ca toate substantele toxice de pe vas (mancare stricata si produsele folosite de clienti si personal) ar putea ajunge in apa. Combustibilul fusese extras in totalitate cu ajutorul scafandrilor, pe parcursul a mai multor luni.
Costa Concordia, ridicata din apa: 18.000 de tone de ciment, 600 milioane de euro si 500 de ingineri
Nick Sloane, sud-africanul care a condus operatiunea a fost primit ca un erou pe tarm dupa ce vasul a fost ridicat din apa.
In noaptea de 13 ianuarie 2012, vasul care transporta 4.299 de persoane, dintre care peste 3.200 de turisti, a lovit o stanca la circa 300 de metri de insula Giglio si a esuat in apropierea tarmului italian.
Nava a luat multa apa, insa cei mai multi pasageri si membri ai echipajului au fost salvati. Totusi, 32 de persoane au murit in accident. Doua dintre ele nu au fost gasite niciodata.
Patru membri ai echipajului si un angajat al companiei Costa Cruises au fost condamnati la inchisoare. Capitanul navei, F