Tinerii din România îşi evaluează pozitiv propria competitivitate în context internaţional, însă percepţia lor referitoare la oportunităţile viitoare legate de propria carieră este în scădere, arată un studiu realizat de Institutul de Ştiinţe Sociale Aplicate şi compania Continental. De asemenea, studenţii par a fi mai familişti decât studentele, mai punctează cercetarea.
„Studenţii români şi-au evaluat pozitiv propria competitivitate în context internaţional, tendinţa fiind pozitivă, 59% evaluandu-se în prezent ca fiind competitivi, în creştere de la 47% în 2011. În plus, studenţii de sex masculin au o mai mare încredere în avantajul competitiv personal – 61% îl percep pozitiv, comparativ cu doar 50% dintre studente care au o astfel de percepţie”, concluzionează studiul, realizat pe un eşantion de 1.000 de studenţi.
Oportunităţile de promovare, importante în alegerea angajatorului
Când vine vorba de selectarea unui angajator, venitul, posibilele beneficii, oportunităţile de promovare şi contractele pe perioadă nedeterminată ocupa un loc extrem de important în preferintele tinerilor.
De asemenea, studenţii consideră că siguranţa financiară, formarea şi calificările sunt elemente centrale ale vieţii la începutul carierei. „Acest lucru subliniază faptul că dorinţa studenţilor de a avea succes este cea mai importantă”, a explicat Elke Strathmann, director de resurse umane a companiei Continental.
Rezultatele au mai arătat că bărbaţii sunt mult mai dispuşi să fie dedicaţi familiei decât femeile. Astfel, 49% dintre studenţi au afirmat faptul că ar putea să pună propriile ambiţii profesionale pe plan secund în beneficiul familiei. Acest lucru indică, de asemenea, că tinerele sunt mai interesate să-şi dezvolte cariera.
Locurile de muncă în străinătate, atractive pentru studenţi
Un loc de mun