Imagini ce nu se pot uita pentru nostalgicii Piteştiului de altădată.Cupele excavatoarelor au muşcat din pereţii Gării din Piteşti începând astfel demolarea acesteia
Cei care şi-au dat acordul de demolare sunt chiar autorităţile locale.În iunie 2009 Consiliul Local Piteşti a votat aprobarea derularii de către municipalitate a unui parteneriat cu CFR, pentru modernizarea Gării Sud Piteşti. În cadrul acestui proiect, ce va fi finanţat integral de Căile Ferate, actuala clădire a gării a primit aviz de demolare.”Din păcate,nu se mai poate consolida structura realizată cu circa 130 de ani în urmă.Gara este construită din paiantă şi până acum s-a mai încercat recondiţionarea ei dar nu a avut succes.Se pare că singura soluţie a rămas demolarea ei”,declara atunci pentru Adevărul, viceprimarul Cornel Ionică. Gara din Piteşti ,deşi era o clădire tip,similare fiind construite şi la Buzău,Bacău,Ploieşti şi Mărăşeşti a fost singura care a mai rămas în picioare,celelalte fiind demolate rând pe rând.
În septembrie1866Parlamentul României a aprobat construcţia unei linii de 915 km prin Varciorova,Piteşti, Bucureşti, Buzău, Brăila, Galaţi şi Tecuci, toate oraşe importante la acea vreme. Costul construcţiei era la acel timp de 270.000 de franci de aur pe kilometru şi construcţia a fost încredinţată consorţiului german Strousberg. Linia a fost deschisă în mai multe faze - prima parte, Piteşti - Bucureşti - Galaţi - Roman, a fost deschisă la 13 septembrie1872, iar partea Varciorova - Piteşti pe 9 mai1878. Linia Vârciorova - Roman a fost o parte importantă a infrastructurii feroviare române deoarece a făcut legătura între extremităţile regatului, fiind o conexiune importantă pentru călători şi marfă între oraşe importante ale Ţării Româneşti şi ale Moldovei.
Tot la 13 septembrie 1872, odată cu deschiderea oficială a liniei Piteşti-Bucureşti a fost inaugurată