La Salonul Auto de la Frankfurt mai mulţi producători au prezentat maşini electrice sau hybrid, acesta fiind un semnal destul de puternic că în viitorul apropiat se va renunţa tot mai mult la carburant în favoarea curentului electric
Maşinile electrice reprezintă viitorul în ceea ce priveşte transportul, dar infrastructura pentru întreţinerea unor astfel de maşini lipseşte cu desăvârşire în România
Marii producători de automobile şi-au lansat bijuteriile la Salonul Auto de la Frankfurt. Printre bolizii de câteva sute de mii de euro şi-au făcut loc şi maşinile electrice sau cele hybrid. „Viitorul”, cum ar spune ecologiştii sau „motostivuitoarele”, cum ar zice haterii pentru care este mai de preţ un motor care atinge 5000 de turaţii pe minut decât faptul că s-ar diminua drastic poluarea odată cu noile motoare electrice. Astfel, BMW, Toyota, Opel, Renault, Peugeot şi nu numai, au afişat maşinile care vor privi staţiile de alimentare cu carburant aşa cum privesc TGV-urile cărbunii.
În România sunt două staţii de alimentare
Pe lângă avantajul unui consum foarte mic, maşinile electrice mai vin şi cu alte puncte forte. În primul rând nu poluează şi cei care deţin astfel de maşini nu vor plăti taxa de mediu. Un alt avantaj îl reprezintă costurile de întreţinere care sunt mult mai mici decât la cele pe carburant. Totuşi, există şi minusuri pentru maşinile electrice, mai ales în România. În primul rând, în ţara noastră există doar două staţii de încărcare (Bucureşti şi Braşov), dar cea din Capitală este defectă. În plus, o maşină electrică merge aproximativ 150 de kilometri cu o baterie încărcată complet, excepţie făcând cele hybrid, care pot fi comutate pe motorul de carburant. Un alt minus este că o baterie normală se strică după aproximativ 5 ani de folosire, iar preţul uneia noi este foarte mare. În ultimul rând, dar poate cel mai i