România a avut în luna august cea mai puternică creştere din UE a numărului înmatriculărilor de autoturisme noi, în urcare cu 25,5% la 6.300 unităţi, în timp ce piaţa europeană s-a contractat cu 5%, pe fondul recesiunii şi şomajului record, scrie Mediafax.
Vânzările auto din UE au coborât în august la 653.900 unităţi, faţă de 688.200 în perioada corespunzătoare a anului trecut, după o creştere de 4,9% în iulie, potrivit datelor prezentate marţi de Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).
În primele opt luni ale anului, înmatriculările din Europa au scăzut cu 5,2%, de la 8,26 milioane la 7.84 milioane maşini. Piaţa auto românească s-a contractat în primele opt luni cu 17,6%, de la 44.400 la 36.600 unităţi.
Cele mai abrupte scăderi în perioada ianuarie-august au fost înregistrate în Olanda (-31,6%, la 270.300 automobile), Cipru (-40%, la 4.900 unităţi) şi România.
Germania, cea mai mare piaţă europeană, a consemnat o scădere de 6,6% la nivelul primelor opt luni, la 1,97 milioane autoturisme, cu un declin de 5,5% în august, la 214.000 unităţi.
Numărul înmatriculărilor de autoturisme noi din Franţa a scăzut cu 10,5% în august, la 85.950 unităţi, astfel că declinul consemnat de la începutul anului a fost de 9,8%, la 1,16 milioane unităţi.
Marea Britanie este singura mare economie europeană care a înregistrat în acest an o creştere semnificativă a pieţei auto. Astfel, înmatriculările din Regatul Unit au urcat cu 10,9% în august, la 65.900 unităţi, respectiv cu 10,4% de la începutul anului, la 1,39 milioane.
În Ungaria şi Polonia, vânzările au urcat atât în august, cât şi în primele opt luni ale anului, în timp ce Cehia a consemnat scăderi.
Astfel, vânzările auto din Ungaria au crescut cu 17,8% în august, la 4.200 unităţi, iar în perioada ianuarie-august au urcat cu 1,6%, la 36.400 maşini.
În Poloni