Un sfert din şcoli sunt vechi, fără apă şi insalubre, elevi care nu ştiu să rezolve probleme uşoare de Matematică la sfârşitul clasei a VIII-a, rezultate catasfrofale la examene.
A fost frumos şi emoţionant în prima zi de şcoală, dar ce urmează? Remus Pricopie, ministru educaţiei, a făcut o radiografie a şcolilor din România, pentru adevarul.ro. Iată care au fost cele mai importante declaraţii ale demnitarului.
Sunt 76% din şcoli care au avize sanitare, adică arată la un nivel mediu. Acolo unde nu sunt avize sanitare, în comunităţi sărace, unde nu au fost fonduri ca să ridice nivelul de trai.
1.400 de şcoli şi grădiniţe în toată ţara sunt începute şi neterminate. Sunt necesari 1,5 miliarde de euro pentru închiderea acestor şantiere.
Mărirea salariilor profesorilor debutanţi şi angajarea de mai mulţi psihologi în şcoli: „Ceea ce nu s-a făcut în foarte mulţi ani este destul de complicat să se facă într-o zi. Avem un orizont de 3-5 ani să închidem acest subiect la nivel naţional. Problema psihologilor din şcoli a fost ridicată şi de sindicate cu ceva timp în urmă. Dacă vom avea măcar un psiholog pe şcoală probabil că multe dintre problemele de violenţă şcolară, violenţă socială mai târziu. Intenţionăm să creştem salariile mici ale profesorilor şi să angajăm profesori acolo unde este nevoie printr-o mai bună eficientizare a resurselor pe care le avem.”
Rezultatele catastrofale de la examene: „Vrem să reducem numărul de analfabeţi funcţionali, adică cei 34.000 de elevi care nu reuşesc ca după opt ani de şcoală să ia 5 la Matematică şi Română, la Evaluarea Naţională.”
Discipline noi. „Referitor la Educaţia financiară, copii trebuie să realizeze valoarea banului, ce înseamnă valoarea produselor, ce este o bancă, un bancomat.”
Materialele auxiliare nu au avizul Ministerului Educaţiei, chiar dacă de