Prima întâlnire cu Compania de dans „Vortice“, primul spectacol prezentat în actuala ediţie a Festivalului pe scena Operei Române din Bucureşti, a fost „Dracula“.
Articol realizat de: Liana Tugearu
Începând cu un nume de legendă pentru dansul secolului XX, acela al lui Maurice Béjart, Întâlnirile JTI, datorate companiei Japan Tabacco International, ne-au dat prilejul să urmărim la Bucureşti, încă din anul 2000, o serie întreagă de spectacole de dans modern de mare valoare. În cadrul actualei ediţii a Festivalului Internaţional „George Enescu“, JTI ne prilejuieşte cea de-a paisprezecea Întâlnire, de astă-dată cu o companie de dans portugheză, „Vortice Dance Company“, care ne oferă două spectacole, în coproducţie cu Baletul din Macedonia. Întâlnirea este însă parţial o reîntâlnire, deoarece coregrafii şi creatorii acestei companii, Cláudia Martins şi Rafael Carriço au mai fost în România de două ori, dar fără propria lor companie. Prima dată au venit în 2002, când au conceput pentru dansatorul Răzvan Mazilu o foarte frumoasă compoziţie, Bolero. Regele pierdut, prezentată pe scena Teatrului Odeon, iar a doua oară în 2007, în dublă calitate de coregrafi şi interpreţi, ca invitaţi ai aceluiaşi Răzvan Mazilu, pe scena Operei Naţionale Bucureşti, în cadrul unui amplu recital, Dance Energy, dat în beneficiul Liceului de Coregrafie „Floria Capsali“ din Bucureşti.
Prima întâlnire cu Compania de dans „Vortice“, deci primul spectacol prezentat în actuala ediţie a Festivalului pe scena Operei Române din Bucureşti, a fost Dracula. Această creaţia a celor doi artişti portughezi, care lucrează întotdeauna în tandem, este integral opera lor, ei fiind cei care au gândit regia şi au conceput coregrafia, în timp ce scenografia, videografia şi sunetul sunt semnate de Rafael Carriço, iar costumele îi aparţin Cláudiei Martins. Dansatori în plină formă, ei se integrează şi