La 50 de ani de la lansarea modelului care a revoluţionat industria auto de după al doilea război mondial, Porsche 911 mai înseamnă astăzi mai puţin de o cincime din vânzările grupului la nivel mondial, fiind eclipsat de mai marele SUV Cayenne, iubit mai ales de clienţii din România. Va mai prinde 911 aniversarea cu numărul 100?
Aniversare istorică. Povestea de 50 de ani a modelului-fanion Porsche 911 este sărbătorită de nemţi pe toate meridianele. San Francisco, Los Angeles, Traverse City, Moscova, Shanghai, Taipei şi Sydney au găzduit în această vară parade sau expoziţii cu maşinile care au cucerit de-a lungul timpului Europa, SUA, Asia şi Australia. Peste 820.000 de unităţi s-au vândut în jumătate de secol, iar prin evenimentele organizate în 2013 compania se aşteaptă ca anul în curs să bifeze un vârf la capitolul vânzări, într-o industrie care traversează unul dintre cele mai dificile momente din istorie. Modelele 911 sunt recunoscute printre colecţionarii de maşini pentru valoarea crescută pe care o au odată cu trecerea timpului, statisticile oficiale ale nemţilor arătând că şapte din zece maşini produse de către Porsche funcţionează în continuare. Modelul 911 s-a confruntat în istorie cu probleme destul de dificile, dată fiind dorinţa managementului de a înceta producţia lui 911 în anii ’70, evitată atunci în ultimul moment la presiunea familiei Porsche.
Momentul de turnură din prezent porneşte din 2002. Prezentarea noului model Cayenne, în 2002, odată cu noua fabrică a grupului de la Leipzig, a orientat publicul spre segmentul SUV şi a însemnat un nou val de profit pentru grup. Cayenne înseamnă în prezent mai bine de jumătate din vânzările de modele Porsche la nivel mondial, în timp ce 911 a coborât sub o cincime. În România, la sfârşitul lunii august, ponderea modelului 911 în totalul vânzărilor din România era de 20%, acest proc