Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri bagă o avere în maşinile de serviciu, de parcă le-ar înscrie în Formula 1. Austeritatea se opreşte la poarta celei mai risipitoare companii din România. Licitaţia de 1,8 milioane de lei a avut un singur ofertant, Metchim, care a oferit, cu 12.000 de lei mai puţin decât suma anunţată. Patronii de service-uri îşi fac cruce: cu aceste preţuri reconstruieşti maşinile, nu le repari. Compania de Drumuri Naţionale este stat în stat, sumele cheltuite neavând limite: cu 8.000 de lei se repară o Dacie care nu face mai mult de 1.000 de lei, iar cu 5.000 de euro se repară un Cielo n Lista tuturor preţurilor îţi fac părul măciucă.
Regionala ieşeană de drumuri naţionale vinde cu 1.000 euro maşini pentru care cheltuie 5.000 de euro ca să le repare. Angajaţii unor unităţi service şi-au făcut cruce când au auzit ce sume cheltuie DRDP pentru repararea autoturismelor, în timp ce şeful instituţiei ridică din umeri.
4 licitaţii, câştigător unic
Şoseaua de centură a fost blocată din lipsa banilor, drumul spre Botoşani se peticeşte iar E583, care a depăşit durata de viaţă, este cârpit din loc în loc din acelaşi motiv: nu sunt bani. Conducerea CNADNR a găsit însă peste 1,8 milioane de lei pe care să-i ofere unei firme private pentru repararea autoturismelor de la Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Iaşi.
Contractul iniţial a fost „spart” în patru, sub pretextul că firmelor câştigătoare le va fi mai uşor să lucreze iar în cazul unei contestaţii nu se va bloca repararea maşinilor din întreaga regională. Judeţele au fost „unite” două câte două, dar, chiar şi aşa, la licitaţie s-a prezentat o singură firmă sau, în unele cazuri, cel mult două.
Câştigător pe linie a fost Metchim, firmă care deţine Autocenter în Iaşi şi care a mai lucrat cu DRDP. În primăvară chiar, Metchim a licitat pentru repararea autofrezelor da