Modelul american de cultură “internaţională” se va extinde şi va deveni şi model european, aceasta neînsemnând că Europa îşi va pierde astfel identitatea, consideră scriitorul Petru Popescu.
Scriitorul a participat ieri, la sediul Bibliotecii Şafran, la o întâlnire cu tema “Hollywoodul etnic - de la Spielberg la Petru Popescu”, organizată de Federaţia Comunităţilor Evreieşti, explicând cum se schimbă pentru cei asemenea lui, pentru “expatriaţi”, noţiunea de identitate naţională în Statele Unite.
Popescu a susţinut că în America s-a simţit “foarte ca acasă”, dat fiind faptul că mulţi dintre aceia care lucrează la Hollywood sunt americani care provin însă din ţări din Europa de Est şi despre realităţile cărora aceştia fie glumesc, fie povestesc înduioşaţi.
“M-a servit în carieră şi curiozitatea -nu erau mulţi români atunci - şi faptul că toţi erau de pe altundeva şi nimeni nu avea un conflict personal cu faptul că mai avea o identitate”, a declarat scriitorul pentru Agerpres.
Pe de altă parte, Petru Popescu consideră că “unul dintre marile avantaje ale Americii este că parcă eşti într-un avion supersonic, nu e foarte mult să te mai uiţi la anumite amănunte ca aici (n.r. - în Europa)”. “În Europa parcă eşti într-un balon cu aer cald (...), în vreme ce în America mergem cu viteză, importantul, esenţialul cel mai mare contează”, a spus scriitorul.
Despre relaţia cu alţi scriitori români, Petru Popescu a arătat că nu l-a cunoscut pe Ion Petru Culianu, a avut o relaţie cordială cu Matei Călinescu, până la decesul acestuia, iar cu Norman Manea a avut şi continuă să aibă o prietenie “oarecum abstractă şi întreruptă”. De asemenea, a spus că a avut plăcerea să fie recenzat de Andrei Codrescu, cu care a împărţit, până la un anumit moment dat, acelaşi agent literar.
Popescu a vorbit şi despre periplul publicării romanului “Sfârşitul bahic”, car