Scris de Cristian Horgoș - Senatul Universităţii a discutat aprins actualizarea procedurii de elaborare a Statelor de Funcţii.
Senatul Universităţii din Oradea (UO) s-a întrunit luni pentru a dezbate şi vota peste 20 de subiecte şi pentru a audiua o pledoarie a Executivului UO. Un rezumat al şedinţei a transmis, după uzanţă, Comisia de Relaţii Internaţionale şi Interne (CRII), prin preşedintele Lia Pop.
Astfel, UO a mai primit de la Minister 25 de locuri finanţate pentru master şi 9 la doctorat, ajungân la un număr total de 725 de locuri cu şcolarizare bugetată. La masterat locurile s-au distribuit către facultăţi conform unui criteriu cumulat: numărul de absolvenţi la licenţă, numărul de masterate, ierarhizarea pe domenii la nivel naţional.
La Doctorat suplimentările au mers către şcolile doctorale de Filologie, Geografie, Istorie, Ştiinţe sociale, Ştiinţe Inginereşti (toate câte unul) şi Ştiinţe biomedicale (3).
Amintind că anul universitar începe pe 1 octombrie, prof.univ.dr. Lia Pop precizează că pentru angajaţii UO (cadre didactice, bibliotecari, personal auxiliar, administraţie, echipe de muncitori) „activitatea este ferventă” pentru a pregăti academic şi material noul an universitar.
Printre măsurile propuse de Executiv s-au analizat luni „acele măsuri care pun la dispoziţia Rectorului şi a echipei sale pârghii suplimentare în gestionarea activităţii”. Este vorba de actualizarea Procedurii de elaborare a Statelor de Funcţii (care a iscat vii dezbateri – potrivit Liei Pop); Norme şi normative de lucru privind funcţionarea secretariatelor; Metodologia de aprobare a solicitării de prelungire a activităţii cu un an şi a menţinerii statutului de titular în învăţământ.Limitări financiare
„Anul universitar 2013-2014 debutează în condiţiile unor limitări financiare care impun eforturi sporite din partea angajaţilor universităţii”, a mai t