Comisia de Relaţii Interne şi Internaţionale a Universităţii din Oradea a informat, marţi, printr-un comunicat de presă, că, întrunit în prima sa şedinţă de după vacanţa de vară, Senatul universitar a aprobat, cu o zi înainte, repartizarea locurilor la programele de Masterat şi Doctorat.
Numărul acestor locuri a fost mărit cu încă 25 faţă de varianta precedentă, astfel că totalul locurilor finanţate la cele două cicluri de învăţământ a ajuns la 725. La propunerea Consiliului de Administraţie al instituţiei, Senatul a aprobat distribuirea locurilor pentru masterat către facultăţi în funcţie de numărul absolvenţilor la ciclul de licenţă şi ierarhizarea pe domenii la nivel naţional. Pentru doctorate, suplimentările au mers către următoarele şcoli doctorale: Filologie, Geografie, Istorie, Ştiinţe biomedicale, Ştiinţe sociale şi Ştiinţe inginereşti.
Tot Comisia de Relaţii Interne şi Internaţionale a informat că a început pregătirea noului an universitar, care va începe la 1 octombrie, prin "revizuirea normelor, procedurilor, aprobărilor şi validărilor actelor normative ale unor activităţi de impact" pentru Universitate. Pe româneşte, însă, şi mai scurt, este vorba despre noi măsuri de austeritate în ce priveşte resursele umane, în condiţiile în care aproape tot bugetul instituţiei merge doar pentru plata salariilor personalului şi pentru cofinanţarea proiectelor cu fonduri europene.
"Au iscat vii dezbateri actualizarea Procedurii de elaborare a Statelor de Funcţii; Normele şi normativele de lucru privind funcţionarea secretariatelor; Metodologia de aprobare a solicitării de prelungire a activităţii cu un an şi a menţinerii statutului de titular în învăţământ", se arată în comunicat, care precizează de asemenea că "anul universitar 2013-2014 debutează în condiţiile unor limitări financiare care impun eforturi sporite din partea angajaţilor Universităţii