Simptomele, factorii, efecte si programul de gestionare a stresului
Stresul face parte din viata de zi cu zi. Competitia profesionala continua, conflictele de munca, crizele vietii personale, teama fata de viitor - toate acestea reprezinta surse de stres.
Simptomele sunt:
- stare de oboseala;
- iritabilitate;
- pierderea interesului pentru activitatea profesionala;
- epuizare fizica si mentala.
Stresul este, de asemenea, o problema serioasa si pentru angajator, in cazul in care angajatul nu-si poate gestiona stresul cu care se confrunta. Numarul zilelor de concediu medical creste in mod semnificativ, si de asemenea, rezultatele companiei si calitatea muncii pot avea de suferit. In cazul in care situatia stresanta nu este gestionata in mod corespunzator, asteptarile crescute ale angajatorului pot genera angajatului trairi intense de frustrare. Statistic, din cauza gestionarii defectuoase a stresului de la locul de munca, una din cinci persoane ia in calcul in mod serios schimbarea angajatorului.
Acest lucru poate fi evitat, in cazul in care oamenii se ocupa in mod activ de gestionarea situatiilor stresante, de ingrijorarile lor si de schimbarile permanente din viata lor. Toate acestea se pot realiza prin asumarea responsabilitatii pentru sentimentele si reactiile personale.
Consideram ca cel mai benefic si eficient ajutor este punerea la dispozitie a instrumentelor de gestionare a stresului pentru a asigura satisfactia personala la locul de munca, loialitatea angajatilor buni fata de angajator si calitatea muncii pentru companie.
Factorii comuni care pot genera stres la locul de munca pot fi:
- teama de a pierde locul de munca;
- schimbarea continua, lipsa de continuitate;
- integrarea intr-o echipa noua, contactul cu medii culturale diferite;
- asteptarile cres