Mai mulţi elevi, în special de la seral, au abandonat şcoala în cursul anului şcolar 2012 – 2013. Potrivit unei statistici întocmite în acest sens la nivelul Inspectoratului Şcolar Judeţean (ISJ) Vrancea, la finele anului şcolar precedent erau înregistrate 277 cazuri de abadon şcolar. Surprinzător, cei mai mulţi dintre elevii care renunţă la şcoală, respectiv 207, sunt din mediul urban şi doar 70 provin de la sate.
Totodată, statisticile Inspectoratului Şcolar mai arată că 141 de cazuri de abandon s-au înregistrat în rândul băieţilor şi 136 în rândul fetelor. Majoritatea celor care au abandonat şcoala în cursul anului şcolar precedent erau la forma de învăţământul seral, în clasele a XI-a şi a XII-a. Oficialii ISJ Vrancea atrag însă atenţia că rata abandonului şcolar nu a fost foarte mare în anul şcolar 2012 – 2013, având în vedere că se consideră învăţământ obligatoriu doar primele zece clase.
Cu toate acestea, oficialii învăţământului vrâncean spun că vor aduce în atenţie, în toate discuţiile purtate cu oficialii din cadrul Ministerului Educaţiei Naţionale, problema decontării la timp a navetei elevilor. Totodată, Ministerul Educaţiei alocă în fiecare an fonduri pentru acordarea de burse sociale elevilor şi burse de merit, tocmai pentru a-i apropia de carte pe elevii aflaţi în risc de abandon şcolar.
Mai mulţi elevi, în special de la seral, au abandonat şcoala în cursul anului şcolar 2012 – 2013. Potrivit unei statistici întocmite în acest sens la nivelul Inspectoratului Şcolar Judeţean (ISJ) Vrancea, la finele anului şcolar precedent erau înregistrate 277 cazuri de abadon şcolar. Surprinzător, cei mai mulţi dintre elevii care renunţă la şcoală, respectiv 207, sunt din mediul urban şi doar 70 provin de la sate.
Totodată, statisticile Inspectoratului Şcolar mai arată că 141 de cazuri de abandon s-au înregistrat în r