Statul Participativ Roman are un rol strategic, antrenand interese si energii private pentru a restabili Romania pe o traiectorie de crestere de 4% pe axele date de politica industriala. Despre conceptul de Stat Participativ am scris si in opiniile “Romania: Stat Participativ versus Asistential ori Minimal”
http://lucianisar.com/macro-miscellaneous/romania-stat-participativ-versus-asistential-ori-minimal/
si “Minimis, Statul Participativ si strategia Romaniei privind Politica Industriala”
http://lucianisar.com/general/minimis-statul-participativ-si-strategia-romaniei-privind-politica-industriala/
Desi initiata la nivel de Guvern, rolul de ancora statala in acest proiect a fost preluat de autoritatile locale.
Ca si instrument de implementare, din cei 8 poli de dezvoltare propusi cel care prinde contur este Cluj Innovation City.
Fundatia Cluj Innovation City va dezvolta pe cele 220ha plus 100ha o ecologie de afaceri ce va merge pe zonele de contact cu Industria de IT si Stiintele Vietii: campusuri universitare, spital regional, spatiu expositional, laboratoare, institute de cercetare si birouri.
Proiectul va atrage capital uman aflat deja in zona precum si din regiune asigurand circa 20 000 de locuri de munca directe, precum si practica industriala aplicata pentru circa 10 000 de studenti, masteranzi si doctoranzi.
Expansiunea orasului Cluj datorita acestui proiect pe parcursul a 15-20 ani va fi de circa 100 000 de locuitori si o crestere a PIB-ului cu circa 35% si a exporturilor cu 40%.
Proiectul va avea atat o prezenta fizica precum si una virtuala.
Printre domeniile atinse de partea de business precum si de cercetare aplicata se pot mentiona: cloud computing, nanoelectronica, arhitecturi de procesoare, realitate augmentata, servicii fara contact, E-Educatie, telemedicina, big data, cibersecuritate, telecomunicat