Oficialii din Sănătate au ales modul în care va fi distribuit cardul naţional de sănătate, actul care va face dovada calităţii de asigurat în sistemul de stat şi care va cuprinde date personale şi medicale ale deţinătorului. Proiectul de lege care face referire strictă la aceste aspecte a fost postat pe site-ul Ministerului Sănătăţii, cei interesaţi având la dispoziţie zece zile pentru a face propuneri. Varianta luată în calcul este ca documentele să fie trimise prin poştă, cu confirmare de primire. Astfel, potrivit textului de lege, distribuţia cardurilor de sănătate către asiguraţi se va realiza prin intermediul primăriilor şi serviciilor locale de evidenţă a populaţiei, pentru mediul rural şi localităţile urbane cu o populaţie de până la 15.000 de locuitori sau prin serviciile poştale, pentru mediul urban, respectiv localităţile cu o populaţie mai mare de 15.000 de locuitori. Numai în situaţia în care distribuţia cardurilor nu poate fi realizată prin modalităţile prevăzute mai sus vor interveni casele judeţene de asigurări de sănătate.
“În vederea punerii în aplicare a acestor prevederi, casele de asigurări de sănătate urmează a încheia protocoale cu entităţile care vor realiza distribuţia cardurilor. Totodată, se reglementează necesitatea distribuirii cardurilor, astfel încât şi persoanele încadrate în cazurile speciale, respectiv persoanele grav bolnave, nedeplasabile, din localităţi izolate, să poată intra în posesia cardului“, se arată în actul normativ menţionat.
Medicii de familie au refuzat distribuirea cardurilor
Iniţiatorii acestui proiect au ţinut să precizeze că această măsură s-a impus pentru că Federaţia Naţională a Patronatelor Medicilor de Familie şi Societatea Naţională de Medicină de Familie nu au fost de acord cu distribuirea prin intermediul cabinetelor de medicină de familie a cardului naţional de sănătate.
Printre mo