Foto: Thomas Dan, Mediafax Foto
ANALIZA DE JOI. Paginademedia.ro continuă astăzi analiza consumului TV la țară și în orașe. Dacă săptămâna trecută erau vizate marile generaliste, materialul de astăzi pune sub lupă modul în care canalele de știri sunt urmărite în mediul urban și la sate.
Analiza a fost realizată pentru intervalul ianuarie-august 2013, pe baza datelor oferite de agenția de media BPN.
Astăzi:
Câți români se uită, în fiecare oră, la Antena 3, B1, România TV și Antena 3?
Audiența maximă este înregistrată, cum era de așteptat, seara: 351.000 media pe minut în orașe între orele 22.00 și 23.00, pe intervalul lui Mihai Gâdea. La aceeași oră, îl aleg pe Gâdea 142.000 de oameni de la țară.
Antena 3 are o audiență preponderant urbană. În fiecare oră, audiența la orașe este de câteva ori mai mare decât numărul telespectatorilor de la țară. Și față de celelalte posturi, Antena 3 are un avans considerabil mai ales la orașe. La sate, consumul de posturi de știri este mai echilibrat.
Intervalul lui Mihai Badea este gustat de orășeni: la ora 23.00 sunt pe Antena 3 aproape 270.000 de telespectatori din urban și doar 81.000 de la țară.
Dacă în cazul Antena 3 consumul era mult mai mare în mediul urban, la România TV, postul lui Sebastian Ghiță, situația este ceva mai echilibrată. În fiecare oră, publicul urban este mai numeros, însă diferențele sunt mult mai mici decât la Antena 3.
Sunt câteva diferențe de vizionare a postului România TV la sate și orașe. Astfel, la orașe, cea mai bună oră a postului este 22.00, când are 134.000 de telespectatori pe minut. În schimb, la sate, orele de vârf ale România TV sunt 15.00-17.00, singurul interval când televiziunea lui Sebastian Ghiță are mai mult de 100.000 de țărani pe post.
Postul lui Sorin Oancea are în fiecare oră o audiență mult mai mare la orașe, decât în mediul urban. Pe