- Editorial - nr. 183 / 19 Septembrie, 2013 Si in domeniul circulatiei, ca si in intreaga societate romaneasca, este multa dezordine. Daca in celelalte verigi ale sistemului ea se manifesta prin suferinte directe sau colaterale: saracie, foame, coruptie, inechitate si nedreptate, in circulatie, debandada de care vorbeam se masoara in mii si mii de victime, imense pagube materiale si, cel mai grav lucru, pierderi de vieti omenesti. Ele sunt asa de mari incat, conform statisticilor oficiale, anual, populatia unei comune din Romania este strivita sub rotile autovehiculelor. O situatie extrem de grava, fapt ce ne situeaza printre primele tari din Europa la numarul de victime si la mortalitatea pe sosele, si aceasta, pentru ca ne situam ultimii din Europa la starea drumurilor. Desi suntem, ca teritoriu, a 11-a tara din Europa, suprafata Romaniei se dubleaza, si chiar mai mult decat atat, atunci cand este vorba sa o strabati pe sosea, de la un capat la altul, cu autoturismul sau alt mijloc de transport. In timp ce in Italia, Franta, Germania si in mai toate celelalte tari, pentru a se ajunge de la o localitate mai importanta la alta ti se pun la dispozitie 3-4 variante de drum, inclusiv autostrazi, noi suntem foarte departe de asa ceva. Drumurile noastre nationale abia acum se modernizeaza, si aceasta cu incetinitorul, desi sunt suficienti bani europeni pusi la dispozitie, iar de autostrazi mai mult vorbim. Inmultirea alarmanta a autoturismelor si derularea aprovizionarilor de tot felul, preponderent pe sosele, cu mijloace grele si de mare gabarit, pune mare presiune pe retelele noastre rutiere, care au ramas cel putin cu o jumatate de secol in urma nivelului european. In consecinta, avem masini multe si sosele inguste si prost intretinute, aceleasi, atat pentru autoturisme, cat si pentru mijloacele grele de transport. O adevarata babilonie, care nu poate avea in planul r