Mersul pe bicicletă i-a scos pe clujeni din casă. În frunte cu preşedintele Consiliului Judeţean, Horea Uioreanu, participanţii la Săptămâna Europeană a Mobilităţii au făcut un tur al oraşului pe două roţi. Mesajul transmis tuturor clujenilor a fost acela de a lăsa maşinile în garaj.
Chiar dacă în acest an nu a mai venit la serciviu pe două roţi, la fel ca anul trecut, Horea Uioreanu susţine că este un iubitor al sportului. "Anul trecut am venit pe bicicletă. Vremea era mult mai vitregă, ploua şi turna şi era mult mai frig. Anul ăsta am venit pe jos pentru că din păcate plec la Bucureşti şi va trebui să am o ţinută cât de cât, dar îndemnul meu este tot acelaşi: hai să facem cât mai multă mişcare, să folosim bicicleta", spune el.
Renunţarea la mersul cu maşina ar însemna aer mai curat, susţin specialiştii.
Grigore Crăciun e inginer la Agenţia pentru Protecţia Mediului. "Dacă se merge un kilometru cu o bicicletă şi nu cu maşina, nu producem circa 250 de mg de bioxid de carbon, ceea ce înseamnă foarte mult dacă ne raportăm la numărul de maşini care circulă la ora aceasta în judeţul Cluj, dar în special în municipiul Cluj-Napoca", spune el.
Mersul pe bicicletă este încurajat, în schimb pistele pentru biciclişti nu prea există.Radu Mititean, directorul executiv al Clubului de Cicloturism Napoca, explică: "deocamdată majoritatea pistelor de biciclete din Cluj nu-şi prea merită numele; primele promisiuni datează din 1997, primii metri de pistă sunt din 2006, dar încă suntem tot la faza de începuturi dificile".
Primăria anunţă că oraşul va avea, de la anul, pistele de biciclete promise.
"Acest proiect de află în fază de implementare", spune purtătorul de cuvânt al Primăriei Cluj-Napoca, Oana Buzatu. "La final vom avea peste 60 de km de piste pentru biciclişti, vor apărea anul viitor".
Participanţii la eveniment au avut şi un mesaj pen