Iulia Toma este unul dintre puţinii absolvenţi de facultate care au intrat în acest an în şcolile din Neamţ.
Într-o perioadă în care pe uşa cancelariilor răzbat mai mult voci nemulţumite – ba de mărimea salariilor, ba de examenele dificile prin care trebuie să treacă pentru a-şi asigura o catedră, ba de atitudinea societăţii faţă de statutul cadrelor didactice -, Iulia Toma, o tânără de 24 de ani, a ales să fie profesoară. A absolvit Facultatea de Geografie din cadrul Universităţii “Alexandru Ioan Cuza”, specializarea geografia turismului, şi, în această vară, a încheiat un master la Facultatea de Ingineria Protecţiei Mediului din cadrul Universităţii Tehnice “Gheorghe Asachi”.
Deşi specializarea pe care o are i-ar fi permis să acceadă şi în alte domenii, a ales învăţământul. La examenul de titularizare a avut o medie peste 8, care îi dădea posibilitatea de a alege o catedră titularizabilă. Nu a avut, însă, de unde. În judeţ a fost o singură catedră de geografie titularizabilă. Este suplinitoare în două şcoli, la Școala “Mihai Eminescu” din Roman şi la Școala Gimnazială din Gâdinţi. Recunoaşte că motivaţia ei poate părea un clişeu: asta am visat de mică. “Pur şi simplu, asta mi-am dorit. Joaca mea preferată de copil era cu păpuşile, pe care le aliniam ca pe copii în bănci, la şcoală, şi cărora le vorbeam şi le puneam note. Culmea, cu o hartă a României atârnată pe perete”, îşi aminteşte Iulia.
Astăzi este profesoară de geografie “pe bune”, experienţa la catedră numărându-se, deocamdată, în zile. “Prima zi a fost cea mai grea şi mai obositoare. M-am pregătit foarte mult pentru această zi, am făcut scenarii în minte şi mi-am imaginat de sute de ori cum o să fie când o să intru în clasă. Realitatea nu a fost chiar ca în scenariu. Am avut foarte mari emoţii, cred că se cunoşteau şi în voce. După ce am intrat în clasă şi am început să strig catalogul ş