Foşti ceferişti, Costel Comăna şi Iorgu Ganea au învârtit afaceri de miliarde cu ceea ce compania de stat declara nerentabil
Grupul de firme Regiotrans Braşov a devenit, în doar 8 ani, cel mai important operator privat din domeniul transportului feroviar de călători din România, deţinând la ora actuală aproape 15% din piaţă. Grupul a fost înfiinţat de inginerii Costel Comăna, fost şef de divizie în Regionala Braşov, şi Iorgu Ganea, specialist în domeniul întreţinerii şi reparaţiei materialului rulant de cale ferată. În 2002, au înfiinţat RCCF Trans SRL, prima firmă privată românească de transport feroviar de persoane, iar în septembrie 2004, cu 14 angajaţi şi trei automotoare second-hand achiziţionate din Franţa, firma a concesionat linia Braşov – Zărneşti, de 27 de kilometri, abandonată ca nerentabilă de CFR Călători şi care urma să fie închisă.
De la un SRL la „hoding”
După o jumătate de an, în februarie 2005, cei doi au înfiinţat Regiotrans SRL, care a preluat activitatea de transport propriu-zisă pe ruta Braşov – Zărneşti, RCCF Trans rămânând să se ocupe exclusiv de gestionarea infrastructurii feroviare şi a materialului rulant. La scurt timp, Regiotrans a concesionat a doua linie ajunsă în pragul desfiinţării, Braşov - Întorsura Buzăului, de 37 km lungime.
În anii următori, preluarea rutelor abandonate de CFR Călători şi ameninţate cu lichidarea a continuat, în paralel cu achiziţia de automotoare, tot din Franţa, şi cu creşterea constantă a numărului de angajaţi. Totodată, au fost înfiinţate încă trei noi firme - CDC Infra SRL pentru mentenanţa căii ferate, Spiact SA pentru cea a sistemelor de semnalizare şi Kron Triem SRL pentru întreţinerea şi repararea parcului de material rulant – iar în 2010 a fost achiziţionată Marub SA Braşov, firmă specializată în repararea şi modernizarea mijloacelor de transport pe calea ferată, dar aju