Ministerul Afacerilor Interne va sărbători pe 11 octombrie, în a doua zi a Salonului Auto Bucureşti & Accesorii, un eveniment pentru marcarea a 100 de ani de la eliberarea primului permis de conducere auto românesc.
"Ne-am dorit foarte mult să participăm la acest Salon auto, pentru că suntem într-o perioadă în care subiectul la zi ţine de reglementările noului Cod Rutier, şi am ţinut să prezentăm la Salonul auto informaţii pentru un public foarte focusat, care este interesat de tot ceea ce ţine de industria auto", a precizat directorul de comunicare al MAI, Marius Tache.
Primul permis de conducere românesc a fost emis în 1913. Examinarea celor care doreau să obţină permis se efectua de către Prefectura de Poliţie din Bucureşti, care în decembrie 1907 a organizat primele examene. Autorităţile au luat această măsură ca urmare a creşterii îngrijorătoare a numărului de autovehicule care la începutul anului 1908, ajunsese la "impresionanta" cifra de 138 (o sută treizeci şi opt) de automobile.
Introducerea primelor indicatoare de circulaţie pe şosele s-a hotărât la Congresul Internaţional al Drumurilor, ţinut la Paris în anul 1908, la care a participat şi un reprezentant al României şi care a semnat convenţia adoptată.
Cu toate acestea, în România, practic, indicatoarele de circulaţie au fost introduse în anul 1913, când în ţara noastră erau înregistrate 1.300 de automobile.
Primele examene pentru obţinerea permisului de conducere au fost organizate în decembrie 1907, dar primele cursuri de pregătire a celor care doreau permis de conducere au fost deschise abia în ianuarie 1911 şi s-au finalizat trei luni mai târziu când toţi cei 12 elevi au fost brevetaţi. Examenul a constat într-o probă de viteză pe şosea şi o probă de frânare instantanee în momentul în care examinatorul arunca în fata automobilului aflat in p