Proiectul de regionalizare va duce şi la apariţia aeroporturilor regionale, a declarat un secretar de stat în Ministerul Transporturilor.
Regionalizarea va impune apariţia aeroporturilor regionale şi adoptarea unor politici de transport comune pentru aeroporturile din anumite zone ale ţării, altfel va fi dificil pentru acestea să atragă fonduri europene, a declarat joi, 19 septembrie, Marian Buică, secretar de stat în Ministerul Transporturilor.
"Din fericire aeroporturile au fost descentralizate. Dar, ocupându-mă şi de partea de program 2014-2020, am constatat că odată cu apariţia regiunilor aeroporturile sunt în situaţia că trebuie să fuzioneze. Descentralizarea s-a făcut, dar vor apărea regiunile. Concurenţa foarte mare într-o singură regiune va face situaţia foare dificilă. Dacă aeroporturile din aceeaşi regiune nu vor colabora va fi foarte greu să atragă fonduri europene şi ajutoare de la UE pentru dezvoltare. Trebuie să se lase la o parte orgoliile şi să se decidă ce aeroport va fi regional. Vor fi nevoite să facă o politică comună de transport aerian pe regiune. Şi asta va fi foarte dificil. Am avut o experienţă la nivelul asociaţiei (Asociaţia Aeroporturilor din România, n.r.) şi s-a terminat destul de complicat", a spus Buică.
Oficialul a arătat că aeroporturile regionale sunt definite în politica Uniunii Europene ca aeroporturile pricipale ale regiunii respective, cele care coordonează politica de transport în regiune.
"Va fi dificil, au fost discuţii aprinse pe acest subiect, mai ales că nu există o strategie. Aeroportul din Craiova, pentru că nu are competitor, s-a definit automat ca aeroport regional. Nu vorbim de desfiinţări de aeroporturi, vorbim de politică comună de transport aerian pentru acele aeroporturi dintr-o anumită regiune. Presupune ca în regiunea respectivă să nu avem destinaţii comune de pe aeroporturi diferite, v