Cea de-a 65-a ediţii a Salonului auto de la Frankfurt a adus 160 de premiere mondiale, 1.091 de expozanţi din 35 de ţări, totul desfăşurat pe un areal epoziţional de 230.000 mp. Standul Opel este unul dintre cel mai bine populate locaţii, cu nu mai puţin de zece noi modele şi versiuni de motorizare.
Probabil cel mai reuşit concept din întreg salonul auto german este Opel Monza, un studiu futurist ce trasează viitoarele tendinţe în materie de design care se vor regăsi pe modelele din Russelsheim după 2020. La fel cum Insignia dădea tonul în 2009 întregii game Opel ce urma să treacă printr-o amplă restructurare tocmai în apogeul crizei, Opel-ului Monza Concept îi revine responsabilitatea de a fi un vizionar, un veritabil glob de cristal prin care se poate intui viitorul mărcii şi direcţia spre care se îndreaptă.
Reperele noului Monza Concept presupun o siluetă aplatizată, faruri cu matrice LED, absenţa stâlpului central şi câte o unică uşă laterală dimensionată mai mult decât generos, cu deschidere în sus tip „Gullwing”(aripi de pescăruş) prin care se accesează patru scaune individuale ergonomice şi puternic stilizate. Ce este cu adevărat revoluţionar la Monza este conectivitatea de la interior. Astfel, modul ME este responsabil strict de comunicarea datelor de bord şoferului şi traseele navigaţiei, modul US sintetizează interacţiunea şi schimbul de informaţii între gadgeturile pasagerilor de la bord, în timp ce modul ALL duce conexiunea cu exteriorul spre un nou nivel. Bordul ce abundă de idei şi imaginaţie încastrează multiple display-uri cu afişaj 3D.
Ţintind o poziţie premium, noua gamă Opel Insignia Facelift 2013 aspiră la a fi un etalon în segmentul limuzinelor de clasă medie. Refresh-ul de la Frankfurt aduce faruri mai coborâte şi îngustate cu o privire „eagle eye”, o grilă reinterpretată care este mai joasă şi are lamelele ceva mai late, în vreme