Noul proprietar al SAAB, National Electric Vehicle Sweden (NEVS), a repornit linia de asamblare a defunctului 9-3, zilele trecute părăsind uzina două automobile destinate dezvoltării şi testării modelului ce urmează a fi lansat mai târziu în decursul acestui an.
Cele două automobile ieşite pe poarta fabricii din Trollhattan au şi rolul de a testa calibrarea şi starea liniilor de producţie, închise în decursul anului 2011, atunci când marca suedeză a intrat în insolvenţă.
Purtătorul de cuvânt al companiei National Electric Vehicle Sweden (NEVS), Mikael Oestlund, a oferit detalii despre automobilul ce urmează a fi produs. Acesta nu va fi cu mult diferit faţă de 9-3-ul ce era produs înainte ca Saab să intre în faliment, dar va beneficia de un propulsor nou pe benzină, supraalimentat cu turbină. Varianta electrică a acestui model, ce va fi lansată anul viitor, va beneficia de un facelift consistent.
O diferenţă notabilă între noul şi vechiul 9-3 este reprezentată de logo-ul de pe capotă, un cerc simplu care poartă logotipul Saab, dar care nu beneficiază de simbolul grafic al grifonului propriu logo-ului anterior al companiei, din cauza eşecului negocierilor dintre Scania, deţinătorul de drept al logo-ului şi NEVS.
"Sunt mulţumit să anunţ că astăzi am asamblat prima noastră maşină pentru a verifica procesul de producţie la Trollhattan. Înainte de a lua decizia de a relua producţia modelelor Saab, trebuie să finalizăm câteva discuţii legate de parteneriatele cu furnizorii. Ceea ce ştim astăzi este că fabrica este gata de reluarea producţiei", a declarat ieri Mattias Bergman, preşedintele NEVS.
Conform unor estimări Bloomberg, sub noul patronat, Saab ar putea atinge un volum de producţie de 100.000 de automobile până în anul 2016.