Tunelul care trece pe sub Canalul Mânecii a fost desemnat "cel mai mare proiect de construcții civile din ultimii 100 de ani". Premiul secolului, decernat de Federația Internațională a Inginerilor Consilieri (FIDIC), este considerat cel mai mare eveniment mondial din domeniul infrastructurilor, relatează AFP.
Câtigătorul premiului mondial de inginerie a fost anunţat a fost în competiţie strânsă cu Tokaydo Shinkanzen, prima linie de mare viteză între Tokyo și Osaka, Sydney Harbour Bridge sau Hoover Dam Bypass, podul care leagă statele Arizona și Nevada.
"Juriul internațional, format din ingineri și beneficiari publici din lumea întreagă, a ales în unanimitate cel mai lung tunel submarin din lume", informează Eurotunnel, într-un comunicat.
La concurs au fost înscrise peste 150 de candidaturi de pe cele cinci continente și tot atâtea firme de inginerie, cu cele mai însemnate construcții civile realizate în secolul al XX-lea, precizează comunicatul.
Inaugurat în 1994, la capătul a șase ani de lucrări, tunelul pe sub Canalul Mânecii, format de fapt din trei tunele—două feroviare și unul de serviciu—asigură legătura între sud-estul Angliei și nordul Franței. Cu o lungime de peste 50 km și secțiunea submarină de aproape 38 km, tunelul a fost realizat cu 15 miliarde de euro și prin el au trecut până în prezent 320 milioane de călători, trasmite Agerpres.
TOP 3 RECOMANDĂRI EVZ.RO: VIDEO Elena Udrea, deputat PDL, la emisiunea "Evenimentul Zilei": ”Mă gândesc să CANDIDEZ la PREȘEDINȚIE, dar e devreme să mă gândesc la 2014”
Luaţi-vă gândul de la pensie! Urmează SCHIMBĂRI RADICALE în SISTEMViolatorul jurnalistei, prins cu ajutorul unei vecine
ARTICOLE POPULARE: VIAŢA MIZERĂ din Kowloon City. 50.000