Manualele digitale vor intra în clase în 2014. Tot atunci, şcolarii din clasele I şi a II-a vor putea veni cu tabletele la ore. Părinţii clujeni susţin iniţiativa Ministerului Educaţiei, dar atrag atenţia asupra pericolelor la care sunt supuşi copiii.
Marea digitalizare începe din 2014 cu elevii din clasele I şi a II-a, potrivit unui proiect al Ministerului Educaţiei. Părinţii şi elevii clujeni susţin doar pe jumătate iniţiativa, în timp ce psihologii arată că utilizarea exclusivă a tabletelor poate împiedica dezvoltarea armonioasă a copiilor.
"Anul viitor, când vor intra primele manuale digitale în clase, toate clasele I şi a II-a vor avea la dispoziţie un videoproiector şi un calculator sau laptop şi un ecran. Digitalizăm întreaga clasă, adică toţi copii vor avea în clasă pe bancă tablete conectate la calculatorul profesorului", a arătat ministrul Educaţiei, Remus Pricopie.
Părinţii clujeni susţin pe jumătate proiectul şi arată că implementarea lui ar putea crea disparităţi între elevi. Mai mult decât atât, reprezentanţii părinţilor din România arată că în primul rând, ar trebui investiţi mai mulţi bani în condiţiile de învăţământ, în dotarea echilibrată a sălilor de clasă şi în manualele clasice.
"Demersul e unul foarte interesant ca abordare, însă cum se va face? Ia puţin din zona de copilărie, iar zona virtuală ia din socializarea celor mici. Ca principiu, informatizarea e ok, însă trebuie să avem în vedere disparitatea care se va crea în comunităţile de elevi. Vor fi unii părinţi care nu-şi vor permite. Sunt unele zone care au probleme în ceea ce priveşte accesul la educaţie. Cred că ar trebui să depăşim zona politică şi să intrăm în zona de soluţii. Tabletele sunt pentru zona de business sau pentru informaticieni, maxima tehnologizare a elevilor nu e necesară. Mai degrabă, as milita pentru formarea abilităţilor sociale", a explicat, p