Am ajuns, ca de obicei, cu cateva minute inainte de invitatul meu si am fost invitat foarte politicos la o masa, la umbra, intr-un colt ceva mai ferit. Muzica in surdina, coveruri dupa piese rock foarte cunoscute, trei-patru chelneri serviabili si impecabil imbracati roiau pe acolo desi nu erau la acea ora decat 3-4 mese ocupate.
Aproape de ora fixata ajunge si managerul Elefant.ro, parcheaza masina si, cu un zambet larg si pasi mari, se apropie de masa. “Long time no see!”, incepe el, familiar, intr-un stil deschis care ii face cinste si care avea sa ramana neschimbat pe parcursul celor aproape doua ore de discutii.
Personal, am cumparat cateva carti de pe Elefant.ro anul trecut, de BlackFriday, si de atunci am ramas abonat la newslettere – primesc cam doua pe zi. De aici, dialogul cu Cristian Herghelegiu se dezvolta. “Toata piata urla ca sunt prea multe cate doua newslettere la 24 de ore. E, eu le spun ca atunci cand trimiteam doar unul pe zi, rata de deschidere era mai mica decat in prezent! Rata de deschidere variaza foarte mult, in functie de titlu, continut si altele dar, in medie, este spre un 10%. Adica in trend”.
Odata cu lansarea segmentului de fashion, citeam pe retele sociale ca unii abonati s-au aratat nemultumiti, intrucat ei erau interesati de carte. Cristian este de acord cu aceasta afirmatie si problema, insa spune ca ei pot evita sa primeasca newslettere despre fashion si pot selecta doar newsletterele pentru carte – o facilitate interesanta si de luat in calcul si de alti jucatori din piata de retail online.
Cristian subliniaza ca, desi Elefant.ro va continua sa se extinda si pe alte segmente si va ajunge ca segmentul de fashion sa insemne aproape jumatate din afacerile retailerului, Elefant va ramane cel mai mare retailer online de carte din Romania. “Nu stiu daca stii, dar in continuare cele mai frecventate librarii sunt