* Cristi Creţan: "Nu cred că presa scrisă va muri, ci se va adapta"
* "Dacă economia îşi va reveni, va creşte şi piaţa de public relations"
* (Interviu cu Cristi Creţan, directorul general al Grayling România)
Grayling, una dintre cele mai mari agenţii de consultanţă în comunicare la nivel global, a anunţat recent câteva schimbări strategice la nivelul brandului de companie. Cu această ocazie, Cristi Creţan, directorul general al Grayling România, ne-a acordat un interviu în care ne-a vorbit atât despre noua strategie Grayling, dar şi despre piaţa de comunicare autohtonă.
Reporter: Ce ne poţi spune des¬pre schimbările strategice la nivel global, operate de Grayling?
Cristi Creţan: Schimbările nu se referă doar la imagine, la un nou website, sau un nou logo. Este vorba de o nouă abordare, de felul în care înţelegem să facem business-ul şi să ne poziţionăm în piaţa de consultanţă. Mai precis, e vorba de felul în care folosim evoluţia tehnologiei pentru a înţelege mai bine nevoile clienţilor şi a elabora strategiile care să-i ajute să opereze mai eficient şi mai profitabil.
Istoric, Grayling este rezultatul unei fuziuni de acum trei ani între trei subsidiare ale grupului britanic Huntsworth, o companie globală de consultanţă listată la London Stock Exchange. S-au unit atunci reţelele agenţiei regionale de relaţii publice şi relaţii guvernamentale Mmd, care acoperea Europa Centrală şi de Est, inclusiv Rusia şi spaţiul ex-sovietic, Trimedia International, care acoperea Europa de Vest şi vechiul Grayling, care avea operaţiuni de relaţii publice şi afaceri publice în Bruxelles, SUA şi Asia. Grayling a devenit astfel a doua cea mai mare companie independentă de consultanţă din lume, după Edelman, care nu face parte din niciun grup de publicitate şi media.
A urmat o perioadă intensă de integrare a celor trei reţele. Nu a fost