Gabriel Dumitraşcu: Există un proiect privind un coridor de transport care să urmărească Dunărea şi să continue până în Olanda
"Va funcţiona asemănător unui cablu submarin", a punctat Dumitraşcu, explicând că astfel costurile ar fi mai mici, nefiind nevoie de exproprieri
De asemenea este nevoie şi de alte interconectări, un potenţial client fiind Turcia, unde preţurile sunt mari şi cererea în creştere
Ţara noastră produce mult mai multă energie electrică decât consumă, motiv pentru care autorităţile de la Bucureşti iau în calcul crearea unei interconexiuni de transport de-a lungul fluviului Dunărea şi a canalului Rin-Main-Dunăre, până în Marea Nordului.
Oficialii români poartă şi negocieri cu Guvernul turc în vederea extinderii reţelei de transport a energiei electrice, având în vedere că în acest stat consumul este în continuă creştere.
"Avem o supracapacitate de producţie. Există două abordări pe care le-am putea avea în privinţa strategiei energetice: fie să limităm capacitatea de producţie la nivelul României, dar nu cred că este potrivit, fie să îndreptăm acest surplus către alte pieţe. Astăzi, premierul Victor Ponta şi ministrul delegat pentru Energie, Constantin Niţă, sunt în Turcia, care are o creştere a consumului. Am putea exporta în Turcia mai bine de 2 TW, la un preţ de peste 60 euro pe MW", a afirmat ieri Gabriel Dumitraşcu, şeful Direcţiei Generale de Privatizare din Departamentul pentru Energie.
Subliniind că România nu a putut face până acum export din cauza lipsei capacităţilor de interconectare, problema fiind deopotrivă şi a Turciei, Dumitraşcu a precizat ieri că noua strategie trebuie să ţină cont şi de aceste opţiuni. "O interconectare dimensionată corespunzător cu zona sudică a Europei, Turcia şi Asia apropiate, ar fi destul de benefică, la fel ca şi interconectarea cu centrul şi vestul Europei", a spus D