Eforturile Opel de a redeveni o marcă generalistă extrem de populară şi implicit profitabilă necesită muncă multă şi sacrificii, iar germanii tocmai ce au realizat că piaţa automobilelor electrice a crescut enorm în ultima perioadă. Tocmai de aceea, oficialii mărcii au decis ieftinirea maşinii, noul preţ pentru România pornind de la 39.900 euro cu TVA.
Cei doi fraţi gemeni aparţinând concernului GM, Opel Ampera şi Chevrolet Volt, nu au reuşit să se impună pe piaţa internaţională cu autoritatea pe care şi-o imaginau conducătorii mărcilor. Tocmai de aceea, presaţi de concurenţa tot mai acerbă şi de tehnologiile mai noi disponibile pe maşinile concurente, nemţii de la Opel au hotărât repoziţionarea pe piaţă a modelului, din punct de vedere al preţului de achiziţie.
În ţara noastră, Opel Ampera va pleca de la 39.900 euro cu TVA, iar costurile de întreţinere nu sunt cu mult mai mari faţă de un automobil clasic. Prima revizie va costa aproximativ 40 de euro, iar costurile cumulate ale reviziilor pentru primii cinci ani sau 150.000 kilometri se ridică la maximum 600 de euro. Modelul promite intervale de revizie de 30.000 de kilometri sau un an de zile, asociate cu o garanţie Opel de 8 ani sau 160.000 de kilometri pentru baterie şi sistemul electric de propulsie.
Potrivit reprezentanţilor Opel, costurile de revizie ale modelului Ampera sunt comparabile cu cele ale lui Corsa 1.3 CDTI. În comparaţie cu un Opel Insignia 2.0 CDTI, primul an de utilizare aduce un avantaj de cost de 77% în favoarea Ampera, valoare ce creşte pe parcursul exploatării. În cel de-al treilea an de exploatare, diferenţa de costuri ajunge la 84% în favoarea lui Ampera.
În afara costurilor scăzute şi a preţului de achiziţie redus, Ampera are şi atuurile unor premii obţinute în cadrul unor importante competiţii europene sau mondiale, cel mai important fiind Car of the Year 2012. Îna