Intr-o vreme in care multe institutii de invatamant superior se confrunta cu o criza de studenti generata de rezultatele slabe de la Bacalaureat, la Universitatea Politehnica din Timisoara concurenta ramane acerba, institutia fiind una de top, care asigura o pregatire foarte buna studentilor sai.
Sunteti rectorul unei universitati de top. Ne puteti dezvaui cateva dintre elementele planului managerial pe urmatorii ani?
Proiectul managerial se regaseste practic in „Planul Strategic de dezvoltare institutionala al Universitatii Politehnica pe intervalul 2013-2016,un document complex aprobat de Senatul UPT. Avand ca fundament principiul „ continuitate si perfectionare prin inovare si adaptare” strategia UPT se extinde pe 9 axe (management universitar, proces de invatamant, cercetare-inovare-creatie originala, activitati cu si pentru studenti, finante si resurse materiale, resurse umane, relatii interene cu mediul economic, relatii externe si internationalizarea, imagine si comunicare) in care sunt detaliate obiectivele si activitatile suport, criteriile si indicatorii de evaluare. Indeplinirea acestor exigente in conditiile de austeritate economica prelungita implica un efort dificil si conjugat al intregii echipe manageriale, cu o abordare pragmatica si eficenta in directia dezvoltarii institutionale, a cresteri calitatii procesului educational si a cercetarii stiintifice.
Politehnica formeaza specialisti in domenii dinamice, in care descoperirile si evolutia tehnicii creaza permanent noi directii. Cum se adapteaza programa, inclusiv specializarile din cadrul facultatilor, pe aceasta dinamica. Apar unele noi, renuntati la altele?
Aparitia celor 3 cicluri universitare face ca politica schimbarilor si adaptarilor curriculei la dinamica economica sa se axeze pe ciclul al doilea al studiilor universitare adica la programele de studii masterale