În timp ce şoferii pierd ore pe artere blocate, municipalitatea pregăteşte soluţii de miliarde de euro pentru una dintre cele mai mari probleme din oraş: traficul. Specialiştii, însă, vorbesc de rezolvări moderne simple
Traficul din cel mai aglomerat oraş din România este una dintre problemele pe care primarul general a promis că le va rezolva, dar care dă în continuare bătăi de cap şoferilor care fac şi peste o oră în drumul spre muncă. Primarul general Sorin Oprescu promite rezolvarea problemelor prin construirea unor pasaje, lărgirea unor străzi sau chiar înfiinţarea unui drum expres suprateran care să traverseze oraşul, dar societatea civilă şi mai mulţi experţi sunt de părere că soluţiile nu arată decât frica primarului general de a-şi asuma soluţii mai puţin populare, dar care s-ar dovedi mult mai eficiente.
„Bruxellizarea“ Bucureştiului
„Oraşele occidentale s-au lovit de aceste probleme încă din anii 1950-1960, când construiau pasaje, poduri, lărgeau străzile. Există şi un termen în urbanism - «bruxellisation», care se referă la acest mod de sufocare a traficului. Din anii 1970, şi-au schimbat strategia, au aplicat măsuri de descurajare a traficului rutier, mai ales în zona de centru al oraşelor mari“, explică preşedintele Asociaţiei „Salvaţi Bucureştiul“, Nicuşor Dan.
Practic, soluţia care a decongestionat circulaţia din oraşele foarte mari ca Londra sau Viena constă în crearea pârghiilor care pe de-o parte să încurajeze transportul public şi cel alternativ şi, pe de altă parte, să transforme traficul rutier, mai ales în zona centrală, într-un lux, să-l descurajeze. Fostul contracandidat al actualului primar, Nicuşor Dan, este de părere că Sorin Oprescu este departe de aceste acţiuni, chiar dacă a avut şi proiecte ca Pasajului Basarab, care a închis un inel median important din oraş.
În acest timp, specialiştii oferă soluţii mult