În clădirea unde până nu demult sute de funcţionari lucrau asiduu la falsificarea istoriei naţionale, s-a desfăşurat anul acesta, începând din 20 august, ediţia a VI-a a Festivalului de teatru independent UnderCloud. Organizatorii au ţinut să adauge „de orice“. Ca unul care a înfiinţat, în 1995, împreună cu un grup de colegi (Iurie Darie, Anca Pandrea, Victor Yila) şi dramaturgul Radu Iftimovici, unul din primele teatre independente, intitulat „Incomod“, care a produs, din fonduri particulare, spectacolul politic cu piesa „Curve de lux“, a lui Radu Iftimovici, normal că producţiile unui asemenea festival m-au interesat intens, vizionând, cu concursul amabil al echipei de organizatori, seară de seară, cu mici excepţii, toate spectacolele. Timp de douăsprezece seri, a anunţat judiciosul program, se vor juca 29 de spectacole, câte două şi chiar trei pe zi. Au fost prezentate spectacole ale unor mici grupuri de artişti, sau înjghebări făcute în pripă, cu nume dacă nu ciudate, în orice caz greu de reţinut, ca „Inorog Art“, „Teatru pentru puţini“, „D’aya“, „Teatrul de luni de la Green Hours“, „Godot Café Teatru“, „Undercloud project“, „Teatrul nu-i o clădire“, „Chatarsis Under Cloud“, „Doctor’s Studio“, „Trupa de acrobaţi Xtreme“ etc. care până acum au avut reprezentaţii în localuri improvizate, în poduri de case, barăci, restaurante sau cafenele, apartamente şi sufragerii particulare, prezentând texte scrise de Lia Bugnar, Andreas Petrescu, Saviana Stănescu, Valentin Nicolau, Catinca Drăgănescu, Leonid Zorin, Christopher Durang, Oliver Emanuel, Donald Marguiles, Anthony Machineau, S. Baştovoi, Wiliam Luce şi multe altele după: „Scufiţa roşie“ de Fraţii Grimm, după Pascal Bruckner, Neil LaBute, Peter Schaffer, E. E. Schmitt, după autori americani contemporani şi în sfârşit, chiar după A. P. Cehov. De menţionat că patru spectacole sunt producţii ale UNTC, trei al trup