Noul director al Companiei Naţionale de Austostrăzi (CNADNR), Narcis Neaga, a precizat că, anul acesta, se va organiza licitaţia pentru studiul de fezabilitate pentru construcţia autostrăzii Sibiu-Braşov. „Anul acesta, dăm drumul la studiul de fezabilitate, după ce vom găsi sursa de finanţare pentru el. Finanţarea construcţiei se va face din fonduri europene”, a susţinut Neaga.
Şi varianta spre Piteşti rămâne în picioare
Şeful de la Drumuri explicat că acest nou proiect, chiar dacă este mai ieftin, nu exclude în nici un caz construcţia autostrăzii Pitești-Sibiu, de pe coridorul IV, care este inclusă în Programul Operaţional Sectorial Transporturi (POS-T) în exerciţiul financiar 2014-2020. „Autostrada Sibiu-Braşov este o variantă. Una nu o exclude pe cealaltă. Autostrada Sibiu-Piteşti este scumpă, ar consuma aproape toată alocaţia noastră pe POS-T” a explicat Neaga.
Un proiect agreat de oficialii CNADNR
Oficialul CNADNR nu a estimat vreun cost al autostrăzii Sibiu-Braşov, dar a spus că în anul 2020 aceasta va fi deschisă traficului. Distanţa între Sibiu şi Braşov pe actuala infrastructură rutieră este de 143 de kilometri, dar prin zonă de deal. Pe de altă parte, o autostradă Sibiu-Braşov, chiar dacă ar lungi drumul din Bucureşti spre graniţa de vest a României, ar avea un sens datorită faptului că, teoretic, la momentul finalizării ei, ar fi terminat şi tronsonul Comarnic-Braşov.
În momentul de faţă, singura porţiune de autostradă de pe Coridorul IV (care leagă Bucureştiul de graniţa de vest a României) care nu este în nici o procedură de licitaţie, este Sibiu-Piteşti. Autostrada are 116 km şi un cost estimat de 3,2 miliarde de euro, explicabil prin faptul că jumătate din traseu înseamnă tuneluri şi viaducte. În cazul în care, în final, va fi finanţată din fonduri europene nerambursabile, 85% din bani vor veni de la Bruxelles. Deşi se vo