Aproximativ 2.500 de angajaţi ai uzinei Ford de la Craiova intră în şomaj tehnic, de vineri, 20 septembrie, până pe 7 octombrie. În funcţie de evoluţia pieţei auto, situaţia s-ar putea repeta lunile viitoare, avertizează oficialii companiei.
Producţia de maşini de la Craiova a încetat din cauza situaţiei precare a pieţei auto europene. Pentru cei aproximativ 2.500 de angajaţi ai uzinei de asamblare Ford România asta înseamnă, deocamdată, 11 zile de şomaj tehnic. Oamenii vor fi plătiţi cu 80% din salariul de bază.
Oficialii Ford au anuţat că lucrul se reia luni, 7 octombrie, dar au avertizat şi că „au în plan oprirea producției de autovehicule pentru 13 zile şi în luna octombrie. În situatia în care piaţa auto va continua să scadă este posibil să existe astfel perioade şi în lunile noiembrie şi decembrie”.
Raportul de vânzări al diviziei europene a grupului Ford arată că în primele şapte luni ale anului au fost comercializate în zona centrală şi de vest a Europei 44.100 unităţi B-Max produse la uzina românească de la Craiova.
În 2013, vânzările Ford în Europa de Vest, România, Turcia şi Rusia au scăzut cu 6,9% faţă de anul trecut.
Cel mai vândut model Ford an acesta este Fiesta, aproape 175 de mii de maşini, urmat de Focus şi C-Max .
Aproximativ 2.500 de angajaţi ai uzinei Ford de la Craiova intră în şomaj tehnic, de vineri, 20 septembrie, până pe 7 octombrie. În funcţie de evoluţia pieţei auto, situaţia s-ar putea repeta lunile viitoare, avertizează oficialii companiei.
Producţia de maşini de la Craiova a încetat din cauza situaţiei precare a pieţei auto europene. Pentru cei aproximativ 2.500 de angajaţi ai uzinei de asamblare Ford România asta înseamnă, deocamdată, 11 zile de şomaj tehnic. Oamenii vor fi plătiţi cu 80% din salariul de bază.
Oficialii Ford au anuţat că lucrul se reia luni, 7 octombrie, dar au aver