Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) consideră abuzive sancţiunile propuse în proiectul noului Cod Rutier şi cere modificarea acestora, precum şi introducerea de măsuri care să stabilească responsabilităţi şi pentru pietoni şi autorităţile care administrează drumuri.
UNTRR solicită în acest sens o reexaminare a cuantumului amenzilor şi a sancţiunilor complementare propuse prin proiectul Codului Rutier.
„Sancţiunile propuse prin proiectul de Ordonanţă de Urgenţă sunt abuzive, întrucât se propun amenzi de până la 16.000 lei, ceea ce însumează valoarea a 20 de salarii, în condiţiile în care salariul minim garantat în plată este de 800 lei. Având în vedere acest aspect, UNTRR solicită ca sancţiunile să fie progresive şi proporţionale”, se arată într-un comunicat al organizaţiei.
Şoferii profesionişti, afectaţi puternic
Potrivit sursei citate, proiectul de act normativ are un impact deosebit de grav pentru şoferii profesionişti, având în vedere că sancţiunea complementară de suspendare a dreptului de conducere (dreptul la muncă) se poate dispune de la 30 de zile şi dacă nu se face dovada achitării amenzii contravenţionale, între 120 şi 180 de zile pentru depăşirea vitezei şi până la 5 ani ca sancţiune administrativă (în caz de accident din care rezultă vătămarea corporală sau decesul unei persoane, când instanţa de judecată sau procurorul a dispus neînceprea urmăririi penale, scoaterea de sub urmărire penale, încetarea urmăririi penale, achitarea ori încetarea procesului penal cu aplicarea unei sancţiuni administrative).
Propuneri de sancţiuni şi pentru pietoni şi administratorii drumurilor
Reprezentanţii transportatorilor apreciază că şoferii profesionişti sau amatori nu pot fi consideraţi responsabili unici pentru siguranţa rutieră din România şi de aceea solicită amendarea proi