La finalul perioadei în care s-a aflat în dezbatere publică, proiectul de modificare a Codului rutier a fost revizuit din nou, iar sancţiunile din noua legislaţie rutieră au fost modificate substanţial faţă de actul normativ prezentat iniţial. Cea mai mare amendă este de 9.600 lei, faţă de 16.000 lei, suma propusă la început. De asemenea, permisul va putea fi suspendat doar pe cel mult doi ani după un accident grav, faţă de cinci ani, varianta cealaltă.
“La finalul celor 10 zile de dezbatere publică, azi, 20 septembrie 2013, Ministerul Afacerilor Interne a publicat pe site-ul instituţiei forma revizuită a proiectului Ordonanţei de urgenţă a Guvernului pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice. Forma revizuită a proiectului de act normativ a fost redactată în baza propunerilor, sugestiilor şi opiniilor primite până în prezent din partea cetăţenilor, societăţii civile, a diferiţilor parlamentari care au avut luări de poziţie publică sau organizaţii non-guvernamentale, ca urmare a supunerii documentului iniţial în dezbatere publică “, se arată într-un comunicat al MAI.
Ministerul mai informează că, în următoarele două – trei săptămâni, va iniţia “o serie de întâlniri cu organizaţiile profesionale, societatea civilă şi grupurile parlamentare interesate de problematica circulaţiei pe drumurile publice, în scopul finalizării acestui proiect de act normativ”.
Forma revizuită, făcută publică la nouă zile după cea iniţială, include sancţiuni sensibil mai mici decât cele din prima variantă a proiectului.
La articolul dedicat claselor de sancţiuni, cele prevăzute la clasa a VI-a sunt acum între 51 şi 120 de puncte de amendă, ceea ce înseamnă că un şofer va fi obligat să scoată din buzunar până la 9.600 de lei. În forma iniţială a proiectului de act normativ, cea mai severă c