Cuantumul amenzilor și sancțiunile complementare propuse în noul Cod Rutier trebuie reexaminate, fiind abuzive, au atras atenția reprezentanții Uniunii Naționale a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR).
„UNTRR solicită o reexaminare a cuantumului amenzilor și a sancțiunilor complementare propuse prin proiectul de Ordonanță de Urgență pentru modificarea și completarea OUG 195/2002 privind circulația pe drumurile publice. Pentru o soluționare rapidă, Uniunea (…) propune o dezbatere publică în acest sens, luând în considerare impactul aplicării sancțiunilor propuse asupra conducătorilor auto, și solicită elaborarea unui proiect de responsabilizare a tuturor participanților la trafic (atât educarea comportamentului conducătorilor auto, a pietonilor, a bicicliștilor cât și sporirea gradului de implicare a autorităților)’, se arată în comunicatul sindicatului, remis, vineri de Agerpres. Conform sursei citate, „sancțiunile propuse prin proiectul de Ordonanță de Urgență sunt abuzive, întrucât se propun amenzi de până la 16.000 lei, ceea ce însumează valoarea a 20 de salarii, în condițiile în care salariul minim garantat în plată este de 800 lei”.
„Proiectul de act normativ are un impact deosebit de grav pentru șoferii profesioniști, având în vedere că sancțiunea complementară de suspendare a dreptului de conducere (dreptul la muncă) se poate dispune de la 30 de zile—dacă nu se face dovada achitării amenzii contravenționale, între 120 și 180 de zile pentru depășirea vitezei și până la 5 ani ca sancțiune administrativă (în caz de accident din care rezultă vătămarea corporală sau decesul unei persoane, când instanța de judecată sau procurorul a dispus neînceperea urmăririi penale, scoaterea de sub urmărire penale, încetarea urmăririi penale, achitarea ori încetarea procesului penal cu aplicarea unei sancțiuni administrative)”, explică UNTRR.
În plus,