Rompetrol vrea să atace piaţa turcă de carburant, care creşte anual cu circa 4%, folosind volumele suplimentare rafinate la Petromidia, cea mai mare rafinărie din ţară, a cărei capacitate a fost mărită la 5 milioane de tone pe an după investiţii de 380 milioane de dolari.
Planul proprietarilor kazahi ai grupului este de a fi prezenţi pe segmentul de distribuţie în fiecare din statele din regiunea Mării Negre.
„Vrem să aducem combustibilul în primul rând în România, pentru că este produs aici şi aşa este corect. Pieţele de export vor fi cele unde suntem implicaţi acum, adică Bulgaria, Georgia, Republica Moldova şi Ucraina, dar şi unele pieţe noi, precum Turcia. Cred că putem reuşi la export şi chiar să ajungem să avem benzinării în fiecare dintre aceste ţări. Nu avem staţii în Turcia, dar lucrăm la un program prin care să ne mărim prezenţa acolo“, a spus Azamat Zhangulov, senior vice-president al Rompetrol Group, fără să ofere alte detalii.
Anterior, Zhangulov a declarat că Rompetrol ia în calcul extinderea în Turcia prin preluări sau construirea unei reţele de la zero. Strategia companiei vizează dezvoltarea reţelei din întreaga regiune a Mării Negre, totul pentru a asigura desfacerea producţiei în creştere a rafinăriei de la Năvodari. Rompetrol va investi 200 de milioane de dolari în următorii cinci ani pentru a mai deschide în jur de 150 de staţii de alimentare în România, unde este al doilea mare jucător din distribuţie, cu o reţea de peste 400 de benzinării. Alte 200 de staţii ar urma să fie lansate în Bulgaria, Moldova şi Georgia. Continuarea pe ZFCorporate
Rompetrol vrea să atace piaţa turcă de carburant, care creşte anual cu circa 4%, folosind volumele suplimentare rafinate la Petromidia, cea mai mare rafinărie din ţară, a cărei capacitate a fost mărită la 5 milioane de tone pe an după investiţii de 380 milio