O societate vrea să angajeze romaşcani pe post de clienţi misterioşi. Aceştia au sarcina de a testa serviciile oferite de marile lanţuri de magazine.
Romaşcanii pot face cumpărături în marile lanţuri de magazine şi chiar pot fi plătiţi pentru acest lucru. Societatea Phantom Shoping recrutează romaşcani şi nu numai pe post de clienţi misterioşi pentru restaurante, supermarket-uri sau companii de distribuire a aparaturii medicale. Această societate oferă servicii profesionale de mystery-shoping în România din anul 2006. În România, primele firme de mystery shopping au apărut în anul 2004, în timp ce în SUA această activitate se practică din anii ’40, existând, chiar, şi asociaţii profesioniste ale clienţilor misterioşi.
“Scopul mystery-shopping-ului este de a îmbunătăţi serviciile pe care o firmă le oferă clienţilor săi. În urma studiului, pe care îl face clientul misterios, firma angajatoare identifică minusurile din servire şi decide ce măsuri trebuie luate: dacă este nevoie de cursuri de perfecţionare în rândul angajaţilor, dacă este nevoie de o mai bună organizare a produselor pe rafturile magazinului sau de o schimbare a etichetelor cu preţuri pentru o mai bună vizibilitate. Clientul misterios vizitează diverse magazine, joacă rolul unui client real, interesat de achiziţia unor produse sau servicii, însă pe parcursul vizitei evaluează angajaţii, abilităţile lor de vânzare, aspectul interior şi exterior al magazinului. După realizarea vizitei, completează un chestionar, oferind informaţiile observate în timpul vizitei realizate. Partea interesantă a acestei activităţi este că se primeşte un scenariu, pe baza căruia Clientul Misterios este pus în diverse situaţii de cumpărare”, explică Mădălina Pleşu, din cadrul Phantom Shoping.
Scenariile sunt simple. De exemplu, Clientul Misterios poate să facă o vizita la un magazin de retail. Pe lângă faptul